Filosofie

De filosofie van de Time Out Sport formule is gebaseerd op acht basiselementen, waaronder:

Lokaal ondernemerschap

Time Out Sport gelooft in het model van lokaal ondernemerschap onder een gezamenlijke vlag. Hierin komen voor de consument de beste voordelen bij elkaar. Kennis van de laatste trends, het grootste inkoopvoordeel en de beste communicatie mogelijkheden van een organisatie gekoppeld aan eerlijk en loyaal “klantenthousiasme” van een locale ondernemer. Met deze mix bedienen wij al meer dan 10 jaar duizenden klanten alsof wij ze persoonlijk kennen.

Dat is onze spirit!

Elke dag werken wij voor – en achter de schermen hard aan ons concept. Alle medewerkers zien het als hun missie om er voor te zorgen dat jij als klant het beste uit jouw sportieve en dynamische leven haalt. Wij willen graag jouw sparringpartner zijn als het om sportlifestyle gaat.

Gezamenlijke inkoop

Door gezamenlijk in te kopen worden hogere kortingen bedongen. Hierdoor kunnen hogere brutowinstmarges worden bereikt en kan uiteindelijk een beter rendement worden behaald. De collecties van bijvoorbeeld de merken Nike, Twinlife, Le Coq Sportif, Puma, Brunotti, Protest etc. worden door Time Out Sport in samenspraak met de leveranciers en licentiehouders ingekocht. Naast het inkopen van collecties van bekende sportmerken ontwikkelt en verkoopt Time Out Sport ook een ‘private label’. Het voordeel van een ‘private label’ is dat er op deze kleding hogere marges gerealiseerd kunnen worden. Hoewel er gezamenlijk ingekocht wordt, kan er door de ondernemer wel aangegeven worden welke merken bij hem goed verkocht worden en welke minder goed, zodat hier door de inkopers van Time Out Sport rekening mee gehouden kan worden.